Onze Automations filosofie |
|
|
|
|
Doel |
De module Campagnes heeft nog niet zo lang geleden zijn 10-jarig jubileum gehad. In de afgelopen 10 jaar hebben wij en jullie niet stil gestaan. Hoog tijd voor een update dus. We kwamen er al snel achter dat uitbreidingen in de module Campagnes niet voldoende was om te kunnen groeien. Voor een echt duurzame en toekomstwaardige oplossing moesten we opnieuw beginnen. En die uitdaging gingen we graag aan. De module Automations is de volwaardige opvolger van de module Campagnes die voldoet aan de volgende eisen:
|
De module moet zich kunnen meten met de industriestandaarden anno 2022. Oftewel, de trends die we zien in de markt: visualisatie van de campagneflow, gemakkelijk testen, uitgebreide rapportages en geavanceerde features. |
|
De module moet een basis zijn voor jarenlange doorontwikkeling, zodat we gemakkelijk en snel kunnen inspelen op de wensen en het gedrag van onze gebruikers. |
|
Alle Spotler gebruikers moeten de mogelijkheid hebben om complexe campagnes in te richten en een volgende stap in e-mail marketing automation te zetten. |
|
|
|
|
|
Belofte |
Een module op de Spotler manier. Ons ontwikkelmotto is niet voor niets "Simplicity is complexity resolved", een uitspraak van Constantin Brancusi. Dit betekent dat jij op het volgende mag rekenen:
|
We stellen je in staat om volledig zelfstandig een campagne te maken. Want: zelf aan de knoppen, daar geloven wij in. Jij kent je doelgroep immers het beste. De module biedt je de mogelijkheid om krachtige en uitgebreide campagnes te maken, maar mag zelf niet complex zijn. Slimme sturing, gecontroleerde flexibiliteit, een goede validatie en een helder overzicht helpen je hierbij. |
|
Dankzij de heldere rapportages ben je in staat om steeds beter te worden in e-mail marketing automation. Een campagne publiceren is enkel het begin: door de rapportages zie je waar jouw campagne verbeterd kan worden, en dus winst te behalen is. |
|
De module Automations biedt meer functionaliteiten dan de module Campagnes. Hierbij hebben we gekeken naar ontwikkelingen in de markt, maar ook naar de ideeën die jullie hebben achtergelaten op het ideeënforum. |
|
|
|
|
|
|
Build wide, not tall |
De module Automations is meer dan een editor waar je een automatische e-mail campagne in elkaar klikt. Je wil testen, een campagne inplannen en rapportages inzien. We kiezen er bewust voor in één keer deze basis neer te zetten. In de breedte bouwen noemen we dat. De ontwikkeling van de module Automations heeft een jaar geduurd. Nu het fundament staat, kunnen we de diepte in. Daarbij kan je denken aan extra triggers, stappen of andere functionaliteiten. |
|
|
|
|
Volledige verhaal horen? Kijk de sneak preview terug |
|
|
|
|
|
De 10 belangrijkste verbeterpunten |
ten opzichte van de module Campagnes |
|
|
|
|
#1 Visuele verbetering
E-mail campagnes die je binnen één oogopslag snapt.
|
|
#2 Validatie
Terugkoppeling bij een fout of incomplete campagne.
|
|
#3 Vertakken en samenvoegen
Splitsen op basis van een interactie, zoals een klik.
|
|
#4 Wachten op interactie
Direct na een actie, zoals een klik, door naar het ja-pad.
|
|
#5 Inplannen in uren en minuten
De volgende actie sneller dan een dag later starten.
|
|
|
|
|
|
#6 Testen
Je gehele campagne simuleren voor een echt contact.
|
|
#7 Geavanceerde features
Zoals een 'Ga naar'-actie en tagging & scoring.
|
|
#8 Voorbeelden bibliotheek
Starten vanuit je eigen of onze voorbeeldcampagnes.
|
|
#9 Publiceren
Een start- en een eindtijd aan de campagne geven.
|
|
#10 Rapportages
Uitgebreide rapportages, ook op de contactkaart.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|